Wprowadzenie: zakres grafiki komputerowej i główne obszary jej zastosowań.
Cyfrowa reprezentacja barw i obrazów: modele barw, grafika rastrowa i wektorowa.
Tworzenie grafiki 2D: algorytmy rysowania i wypełniania figur, transformaty afiniczne.
Podstawy przetwarzania obrazów.
Tworzenie grafiki 3D: metody reprezentacji i modelowania obiektów, metody odtwarzania powierzchni i objętości, rozstrzyganie widoczności, realizm scen.
Przedmiot zaliczany jest na podstawie sumy punktów uzyskanych z zajęć laboratoryjnych (0-30 punktów) i pisemnego sprawdzianu z zakresu wykładu (0-20 punktów).
Dokładne informacje dotyczące organizacji i terminów zajęć znajdują się w poniższym dokumencie.
dr inż. Tymon Rubel
Zakład Elektroniki Jądrowej i Medycznej
Instytut Radioelektroniki i Technik Multiumedialnych
Politechnika Warszawska mail: tymon.rubel@pw.edu.pltelefon:
+48 22 234 7739
konsultacje:
piątek 14:00 - 16:00
pok. 5 lub MS Teams